Rabu, 22 Jun 2011

Nak Buat Apa Ye.......

Petang-petang begini tak tau nak buat apa.
Ermmmm......terasa boring lak.
Kalau dulu bila boring begini bawa keluarga ke rumah mak. Tapi semenjak emak dah kembali ke rahmatullah 2 tahun yang lalu, tak tahu nak ke mana lagi. Rasa sunyi memang amat terasa. Aku hanya ada keluarga sendiri yang dapat menghiburkan. Tengok kejayaan dan telatah anak-anak mampu menghiburkan hati.
Anakku yang sulong dah berjaya menjejakkan kaki ke menara gading. Walaupun hasrat untuk melihat dia belajar ke luar negara tak kesampaian tapi mungkin ada hikmah di sebaliknya. Aku tidak kecewa. Aku memberikan kebebasan untuknya memilih bidang yang diminati. Namun sebagai bapa, aku tidak pula melepaskan sepenuhnya. Aku tetap memberikan pandangan dan buah fikiran tentang masa depannya.
Aku memang mengharapkan dia menjadi seorang anak yang bertanggungjawab untuk keluarga amnya dan khususnya terhadap adik-adiknya di masa akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan